Diskuse
Švýcarská tragédie
Děkujeme za pochopení.
Mablung
Lidé umírají
Je něco divného že lidé umírají? Já myslím že ne. Jen někteří z nás to zjistí z Blesku či Dnes a strašně je to překvapí.
Autobus je mnohem bezpečnější než auto. Proč brečet nad zabezpečením něčeho co je zatraceně bezpečnější než auto, které používám skoro každý den?
To co se stalo je tragédie. Je to tragédií pro příbuzné obětí. Ale není to tragédie pro svíčkové báby které mají z každé havárky perverzní radost že zase budou mít o čem kecat a nad čím se rozčilovat.
oldiess
Re: Lidé umírají
vy máte zase "perverzní radost", že můžete kritizovat ty, kteří se z toho nějak těší - ovšem jen dle Vás se z toho mají těšit. Na rozdíl od ostatních jste ovšem Vy jistej
Zirkon
Nejdůležitější bezpečností systém je nakonec člověk !
Držím se zásady, že nejjistější pomoc najdeš na konci vlastní paže.
V rozporu s diktátem statistiky tedy nejraději řídím sám. Osvědčilo se.
Kdysi jsem u podnikového autobusu zažil, že busfára si zašel během jízdy do druhé řady pro cigáro.
Autobusy mají dost velkou směrovu stabilitu díky velkému rozchodu, rozvoru a značné hmotnosti.
Jak tomu chce autor čelit. Nejdůležitější bezpečností systém je nakonec člověk.
Christopher2011
Je to smutné, ale tragédie
patří k životu(respektive ke smrti). I ta nejlepší opatření nemohou minimalizovat riziko na nulu. Navíc v tomto případě si počkejme na příčiny.
momoko
Možná máte pravdu
Ale pořád nikdo neví jaká byla příčina nehody,takže pouhá spekulace i od Vás
MarekSnobr
100% jistota neexistuje
Myslím, že se podobným tragédiím se 100% jistotou bohužel vyhnout nelze. I kdyby v autobusech bylo namontováno sebelepší zařízení, tak je tu furt jen technika, která také může zradit. Je mi moc líto obětí.
Tehdy po nehodě u Nažidel jsem den po té byl na hokeji v ČB, držela se minuta ticha. Občas tím místem tragédie projíždím a vždycky si vzpomenu.
Shackall0
Tyhle úvahy mne docela dostávají
Začněme třeba tím, co je už dnes v autubusech povinné právě kvůli bezpečnosti...
a) Omezovač rychlosti - v případě autubusu, který havaroval u Nažidel, byl odpojen. Stroj měl platnou STK.
b) ABS - autobus bez kola, který zastavili Rakušáci, ho sice měl, ale jeho funkčnost si v takovém případě troufnu zpochybnit. Muselo být mimo provoz i za předpokladu, že byla čidla funkční.
c) Střízliví řidiči - pokud čtete noviny (občas), další komentář netřeba
d) Zakládací klín proti samovolnému rozjetí http://zpravy.idnes.cz/autobus-bez-ridice-trefil-znacku-a-pak-skodovku-zastavil-o-protisvah-1jr-/krimi.aspx?c=A120313_140020_liberec-zpravy_oks
Shackall0
Re: Tyhle úvahy mne docela dostávají
Tady podle jedné z versí měnil busfára za jízdy disk v DVD přehrávači. Ten je dnes do autobusů montován sériově a je vždy umístěn tak, aby na něj řidič za jízdy nedosáhl - obsluhuje jej odpočívající řidič nebo stevard.
Tohle chcete řešit jak?
George.Camomile.blog.idnes.cz
Všechno se předvídat nedá.
Prostě krutá náhoda a smůla, kdy se po té snad zdravotní indispozici řidiče napasoval ten autobus přímo do toho odpočívadla. Jezdíval jsem s autobusy jako spolujezdec, průvodce cizinců. Takže vím, jak je daleko sedadlo spolujezdce od volantu. A samozřejmě, ten spolujezdec, v tomto případě druhý řidič, neupírá pozornost neustále na řidiče, ale spíš na cestu nebo podřimuje. V Nažidlech to bylo riskování řidiče, tady opravdu nevím.
- Počet článků 24
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2317x